Starting from scratch
Zoals ieder logo-ontwikkeltraject begint ook deze case met een inventarisatie. Welke kernwaarden moet het nieuwe logo vertegenwoordigen? Aan welke eisen moet het voldoen? Waarom is er überhaupt behoefte aan een nieuwe huisstijl?
Van daaruit worden diverse richtingen verkend. Sommige concepten pakken meteen goed uit, maar er is ook ruimte voor experiment. Zo kan er samen met de klant worden besloten wat wel en wat niet werkt.
Het ontstaan van een idee
Vanuit brainstorm en experiment ontstaat er een idee. De Tuinen van Appeltern is onlosmakelijk verbonden met de vier jaargetijden. Daarnaast is er een duidelijk onderscheid in vier doelstellingen: inspireren, informeren, verbinden en verkopen. Wat als we de vier beginletters van De Tuinen van Appeltern deze vier seizoenen en doelstellingen laten symboliseren?
Een dynamische huisstijl
De communicatie van De Tuinen van Appeltern loopt over een flink aantal kanalen. Het is daarom belangrijk dat het logo en de huisstijl op diverse manieren zijn in te zetten. Dat vraagt om een zekere vorm van schaalbaarheid, zonder in te leveren op uitstraling en herkenbaarheid. Een heldere stijlgids beschrijft de diversiteit aan mogelijkheden en waarborgt een eenduidige identiteit.
Kleuren die spreken
Geïnspireerd door de jaargetijden zijn er vier levendige kleuren samengesteld, die tegelijkertijd doen denken aan het imposante kleurenpallet van bloemen en natuur. De kleurverlopen laten zien dat de kleuren elkaar versterken en zijn veelzijdig in te zetten in promotie en communicatie.