Leuker én makkelijker
Stichting Nederland CO2 Neutraal is het allerleukste CO2-reductieinitiatief van Nederland. Met circa 200 leden was de jaarlijkse incasso van contributiegelden via Excel echter alles behalve plezierig. Laat staan het up-to-date houden van ieders profielpagina en de terugkerende werkzaamheden voor het vierjaarlijkse evenement.
Tel daar het maken van certificaten voor deelname bij op en de behoefte aan automatisering is compleet.
Stichting Nederland CO2 Neutraal vond Adecon als leverancier voor online CRM en besloot tijdens het voortraject ook de website te vernieuwen. Het resultaat is een volledige integratie van front- en back-office gehuld in een vernieuwde huisstijl.
Logo, website, CRM, een drietrapsraket
Terwijl onze vormgevers starten met het ontwerpen van een nieuwe identiteit, wordt op een tweede spoor Adecon Manager ingericht als CRM-oplossing voor de ledenadministratie. Het resultaat van beide trajecten vormen het fundament van de nieuwe website voor Stichting Nederland CO2 Neutraal.
Ledenadministratie via online CRM
Van lokale Excellijsten naar een ledenadministratie in de cloud. Contactpersonen, telefoonnummers, e-mailadressen en gespreksnotities worden voortaan online opgeslagen in Adecon Manager. De modules ‘Accounts’ en ‘Facturen’ helpen bij het periodiek verlengen en factureren van contributiegelden. Adecon Mailings wordt gebruikt om leden uit te nodigen voor evenementen of het aanschrijven van een specifieke werkgroep.
Besloten webomgeving voor leden
Via de besloten webomgeving beheren leden hun bedrijfsgegevens. Zo houden leden zelf hun profiel op de ledenpagina en ledenadministratie up-to-date.
Naast een gedeeld forum beschikt iedere werkgroep over een besloten subforum om met andere leden uit hun werkgroep te communiceren en verslagen te downloaden.
Integratie front- en back-end
De grootste toegevoegde waarde onstaat als front- en back-end met elkaar worden verbonden; de sweetspot van Adecon.
Via de besloten webomgeving wijzigen leden zelf hun profielgegevens. Zo zijn de naamkaartjes voor het eerstvolgende event automatisch up-to-date. En geef je bij de aanmelding ook een introducée op, dan worden ook deze gegevens automatisch in de administratie opgeslagen.
“We herkenden ons qua huisstijl en website niet meer in de uitstraling van onze stichting. Adecon is zo vrij geweest dit bespreekbaar te maken en heeft ons ervan overtuigd de CRM-implementatie te combineren met de ontwikkeling van een nieuwe corporate identity. De mogelijkheid onze website en ledenadministratie te beheren vanuit één systeem is ideaal.
Onze volgende stap? Adecon is goed in maatwerk en ontwikkelt op dit moment voor ons een magazine-generator. Wordt vervolgd!”